Škola běžných denních činností

aneb Jak si udělat cvičení úplně ze všeho

Pojetí našich pohybových seminářů je unikátní v celé České republice. Tento seriál teoreticko-praktických vzdělávacích seminářů věnovaných pohybu, optimálnímu, fyziologicky prováděnému pohybu, nenaleznete v nabídce nikoho jiného. Tyto semináře byly sestaveny a napsány naší instruktorkou Alenou Skácelovou a jejich idea vznikla při jejím odborném studiu tělovýchovy.

Ideou těchto seminářů je jednoduše a srozumitelným způsobem zprostředkovat lidem základní principy fyziologie a mechaniky pohybu tak, aby pochopili, jak jejich tělo v pohybu funguje a proč jsou některé pohyby vhodné a některým je lepší se vyhnout. A protože nejvíce pohybu člověk provádí při každodenních činnostech, nikoliv při cíleném cvičení, jsou semináře orientovány na běžné denní činnosti, jako je čištění zubů, umývání nádobí, vysávání, nošení kabelek a dětí, a tak dále.

Pokud se člověk dokáže orientovat v zákonitostech pohybových vzorů a vnímat vlastní tělo v pohybu = pohybovat se vědomě, může cvičit a zpevňovat své svalstvo průběžně celý den, namísto toho, aby celé dny své tělo nevhodně přetěžoval a vše se poté snažil pracně napravit cíleným cvičením ve dvou hodinách týdně.

Tyto semináře jsou v podstatě návod k použití našeho těla v pohybu, aby nám vydrželo celý život v dobré formě a bez poškození. Ale protože MY nejsme jen tělo, dozvíte se zde také, jak s tělem souvisí naše psychika nebo strava, kterou jíme a další informace, které souvisí s naším životem v tomto světě.

Semináře jsou rozděleny do 8 dílů:
1) Bezpečná je cesta středem. Dokud dýchám, žiju.

Základní principy budování CORE stability, význam dýchání

2) Kdo si špatně ustele, ráno nevstane z postele.

Stabilizované polohy v lehu a vstávání z těchto poloh

3) Zachovej si rovnou páteř, neohýbej hřbet!

Stabilizované sezení a vzpřímený stoj

4) Kdo málo chodí, sám sobě škodí.

Zásady správné chůze, běhu a plavání

5) Štěstí leží u nohou, je třeba ho jen správně zvednout.

Zásady bezpečného zvedání břemen

6) Tak dlouho se věci přenáší, až se záda utrhnou.

Zásady bezpečného přenášení břemen

7) Dobrá hospodyňka si pro smítko i záda zničí.

Zásady bezpečného pohybu při domácích pracích

8) Mám obě ruce pravé.

Kompenzace jednostranně zatěžujících pohybů